Document Type

Article

Publication Date

Summer 2008

Department

Faculty of Education

Abstract

The purpose of this study was to assess the educators’ perspectives on the introduction of computer technology in the early childhood education environment. Fifty early childhood educators completed a survey and participated in focus groups. Parallels existed between the individually completed survey data and the focus group discussions. The qualitative data provided a richer understanding of the issues faced by these educators. Thematic analyses of the focus group discussions revealed that many of the educators’ concerns involved the effect of technology on the educators themselves, with secondary emphasis on how computers affected the students and parents. Although educators generally supported the integration of computers, they also identified critical concerns and limitations.

L’objectif de cette étude était d’évaluer les points de vue des éducateurs relatifs à l’introduction de la technologie informatique dans un milieu d’éducation des jeunes enfants. Cinquante éducateurs de la petite enfance ont complété une enquête et ont participé aux sessions de groupes de discussion. La recherche a trouvé des correspondances entre les données des enquêtes individuelles et les discussions de groupe. Les données qualitatives ont permis une meilleure connaissance des enjeux auxquels sont confrontés ces éducateurs. Des analyses thématiques des discussions de groupe ont révélé que plusieurs des préoccupations des éducateurs portaient sur l’effet de la technologie sur les éducateurs eux-mêmes et, en deuxième lieu, sur l’influence des ordinateurs sur les élèves et les parents. Tout en indiquant qu’ils appuyaient globalement l’intégration des ordinateurs, les éducateurs ont également identifié des préoccupations et des limites importantes.

Included in

Education Commons

Share

COinS