Document Type

Article

Publication Date

2005

Department

Faculty of Education

Abstract

Participants in an online doctoral seminar participated in the use of a writing strategy to explore the sociocultural contexts of their lived experience. Creating literary texts in three forms was an effective strategy in mediating participants’ understanding. Each form provided a new lens through which to interpret experience. Participants functioned as an interpretive community. The final papers, autobiographical narratives, illuminated the complex relations among prediscursive experience, reflection on experience, distancing, and the iterative transformational quality of time. The online format embodied a virtual interpretive location which allowed participants to revisit texts and postings over time.

Des participants dans un cours de doctorat en ligne, ont utilisé une stratégie de rédaction leur permettant d’explorer les contextes socioculturels de leurs expériences de vie. La création de trois formes de textes littéraires s’est avèrée une stratégie efficace pour faciliter la compréhension des participants. Chaque forme littéraire a offert de nouvelle perspectives aux étudiants pour interpréter leurs expériences. Les participants dans cette communauté ont pu interpréter collectivement leurs expériences de vie. Les textes finaux, qui ont pris la forme de narratifs autobiographiques ont illustré la complexité des relations qui existent entre une expérience pré-réfléchie, la réflexion sur l’expérience, la capacité de prendre de la distance face a l’expérience. Dans ces mêmes textes on y trouve la nature réitérée et la qualitée transformative du temps. Le format en ligne a crée un endroit virtuel interprétatif qui a permis aux participants de revisiter les textes et les messages affichés dans le temps.

Included in

Education Commons

Share

COinS