Document Type

Article

Publication Date

2004

Department

Faculty of Education

Abstract

This study involves expatriate children whose first language (L1) is English and who learned Hindi as their second language (L2) while their parents worked in India. The purpose of the study was to investigate the linguistic experiences of the children after they had left India, particularly experiences with L2 attrition. Through semi-structured interviews, subjects shared their stories of L2 acquisition and attrition. Common experiences which contributed to the attrition of the L2 included periods of non-use of the L2, social responses to the use of the L2, the lack of development of Hindi literacy and subjects’ attitude toward using the L2. Some of the subjects were able to retrieve the L2 on return trips to India and an examination is made of their perceptions of what supported this retrieval process. These include exposure to the “environment” of India and personal motivation. The conclusion provides questions and suggestions for further research to contribute to a better understanding of the linguistic experiences of expatriate children.

Cette étude concerne les enfants expatriés de langue maternelle anglaise qui ont appris le hindi comme deuxième langue (L2) alors que leurs parents travaillaient en Inde. Le but de cette étude était d’enquêter sur les pratiques linguistiques usuelles de ces enfants une fois qu’ils avaient quitté l’Inde, avec un accent particulier sur l’érosion de la L2. Au cours d’entrevues semistructurées, les participants ont raconté comment ils ont acquis et oublié la deuxième langue (L2). Les facteurs usuels d’érosion de la L2 comprennent des périodes de non utilisation de la L2, les réactions sociales à l’utilisation de la L2, le manque de développement de l’alphabétisation des participants en hindi, et leur attitude envers l’usage de la L2. Certains des participants ont pu récupérer la langue suite à un retour en Inde; ils attribuent cette récupération à plusieurs facteurs, notamment l’exposition à un environnement indien et la motivation personnelle. La conclusion formule des questions et des suggestions pour mener d’autres recherches afin de mieux comprendre les expériences linguistiques des enfants expatriés.

Share

COinS